Predarea și actul educațional

La RIO2, actul educațional are rolul de a provoca toți copiii, oferindu-le oportunitatea de a-și descoperi propria personalitate și unicitate.
Împreună explorăm lumea și interacționăm cu diverse medii și culturi, învățând să ne adaptăm acestora.
Prin intermediul activităților desfășurate, creăm conexiuni între experiențele de la grădiniță și informațiile pe care copiii le primesc din mediul înconjurător. Pentru a înțelege procesul prin care universul funcționează, copiii interacționează cu un volum mare de informații, pe care trebuie să învețe să le pună în practică.
Sala de grupă devine, astfel, un mediu provocator și stimulativ, în care valorificăm punctele de vedere ale copiilor, înțelegerea și gândirea acestora.
Prin intermediul mijloacelor creative copiii comunică experiențele lor, dezvoltând cooperarea pro-sociala, negocierea, grija față de sine și ceilalți, comunicarea asertivă și exprimarea emoțiilor într-un mod sănătos și echilibrat.
Activitatile planificate urmaresc programa avizata de Ministerul Educatiei Nationale, completata cu o paleta de ramuri neexplorate, care sa ii ajute sa se integreze si sa se adapteze provocarilor actuale, si promoveaza conceptul de dezvoltare globala si complexa, care vizeaza cuprinderea tuturor aspectelor importante ale dezvoltarii complete a copilului, in acord cu particularitatile sale de varsta si individuale.
La Rio2, oferim conditiile specific pentru dezvoltarea deplina a copilului, tot personalul fiind implicat in reusita educational.
Procesul de invatare dureaza toata ziua, fiecare act intreprins fiind unul educativ. Se invata atat prin explorare, interactiune directa, contexte si medii diverse, cat si prin joc, copilul fiind ulterior capabil sa invete in cadrul activitati independente.
La Rio2 avem convingerea ca educatia din afara insitutiei este la fel de valoroasa ca si cea realizata in interior si promovam si aplicam principiile educatiei in aer liber.
Procesul instructiv educativ are la bază următoarele domenii experențiale propuse prin curriculum național:
Domeniul Limbă și Comunicare;
Domeniul Ştiinţă (cunoaşterea mediului/activităţi matematice); Aspecte privind cunoaşterea mediului. În cadrul temelor abordate se transmit noi experienţe şi cunoștinţe despre oameni şi mediu;
Domeniul Psihomotric;
Domeniul Om şi Societate (educaţie pentru societate/activităţi practice); Se urmăresc aspecte interculturale despre om şi societate, descoperirea cotidianului/datini şi obiceiuri din cultura germană bazate pe exemple şi aşezarea lor în contextul propriului mediu de viaţă;
Domeniul Estetic şi Creativ (educaţie muzicală/activităţi artistico-plastice).